perjantai 3. helmikuuta 2017

Mikä on vapaapäivä?

Olen ollut nyt noin viisi kuukautta toimimatta päätoimisesti yrittäjänä.
Nyt vasta  minusta on alkanut pikkuhiljaa tuntua siltä, että olen vapautumassa 24/7 vastuusta. Kahtatoista vuotta ei voi karistaa päältään tuosta vain. Eikä ole tarviskaan. Yrittäjyys oli oma valintani ja pidin siitä tavattomasti. Pidän myös omasta alastani. Edelleen nautin työstäni ja koen, että myös osaan sen. 


Edelleen teen työni yrittäjähenkisesti, koska haluan ja se on mielestäni hyvä arvo. Olen vain miettinyt, että kuinka kauan kestää toipua usean vuoden stressistä ja työahdistuksesta? Milloin oikeasti ajattelen, että vapaapäivä on vapaapäivä? Milloin nettipankin avaaminen ei aiheuta ahdistavaa tunnetta?

Olen päättänyt harjoitella sitä.
Huolestumattomuutta,
lorvimista,
sitä, ettei minun tarvitse ratkaista kaikkea.


Olen myös miettinyt, että olikohan minulla Burn Out? Tai kuinka lähellä oli, etten romahtanut kokonaan? Mutta minähän en romahda. Koska minä olen se vahva nainen. Se joka selviää kaikesta. Kun puhuin työkavereilleni yrittämisen epäonnistumisen tuomasta stressistä jälkikäteen, kaikki ovat olleet hämmästyneitä.  Kukaan ei ollut huomannut ahdistusta ja stressiä minusta! Onko vahvuus sitä, että näyttää ulospäin ehjältä?


Epäonnistuminen on kai vaikeinta sietää. Se ettei voi mitään sille, että asiat menevät niinkuin ne menevät. Tai, että langat, joiden piti olla käsissä katkeilevat ja katoavat.

Silti kaikki viime vuonna tapahtunut voikin olla onnekkainta, mitä minulle on tapahtunut vähän aikaan.  
Olen osa huipputiimiä. 
En menettänyt yhtään tärkeää ihmistä.
 Työni haastaa ja palkitsee minut joka päivä.

 Valmistun ammattikorkeakoulusta jo tänä vuonna. Kiitettävin arvosanoin alle kahdessa vuodessa 3,5:n vuoden sijaan. Ympärilläni on aivan loistavia ihmisiä, jotka rakastavat minua ja hyväksyvät minut juuri sellaisena kuin olen. 


Pitäisi muistaa, ettei tarvitse olla niin Dobbyna. Tiedättekö sen Harry Potterin tontun, joka rankaisi itseään vähän väliä? Sehän muuten sai sukan. Niin voi käydä.

Hyvää vapaapäivää mulle!
Tai yleisesti vaan hyvää päivää, hyvää perjantaita, hyvää elämää
IHAN KAIKILLE!

Ei kommentteja: