maanantai 9. kesäkuuta 2008

Hyvät jutut

Löysin kukkapenkistäni tämän kerrannaisen kurjenpolven.
Jotenkin olen pudonnut täysin kelkasta kasvien nimistön kanssa. Ei se mitään.

Nautin tavattomasti pihan näkymistä. Vihreydestä, tuoksuista, tutuista kivistä ja kohdista. Mietimme joskus uuden talon rakentamista ja juttu tyrehtyi siihen, ettei tätä tonttia ylittävää ole missään tarjolla. Onneksi, vaikka mieheni joutui pitkin hampain hautaamaan kivitalohaaveensa.

Hän kasasi viikonloppuna minulle pergolaa ja tämäkin näkymä on niinkuin se olisi ollut aina.
Olen todella tyytyväinen

Olen kamalan kotiseutu- ja paikkasidonnainen. Minulle ei ole koskaan tullut mieleenikään muuttaa kauas kotiseudultani. Ulkomaille lähtö olisi minulle aivan vieras ajatus. Pidän kamalasti kodistani ja pihaa ilman en voisi olla.
*
Tässä ylittämätön Apulanta illan piristykseksi.
Jos sattuisi niin käsittämätön oikku, että tämän rouvan löytäisi kesäfestareilta kirkumasta kädet kohti taivasta, olisi kyseessä varmastikin Apulanta ja Nimensä alle kappaleen ensimmäiset 50 sekuntia.
Että on hyvä!

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Täällä toinen! Minä en myöskään suostuisi omasta kodostani luopumaan! Joskus aina ilmassa välähtää mahdollisuus ulkomaille tai kaupunkiin muuttamisesta, mutta minä olen ne melkein aina tyrmännyt. Olen kiintynyt tähän paikkaan kuudessa vuodessa niin, että en luopuisi tästä enää mistään hinnasta. Kun on koti ja puutarha ja luonto ja maaseutu ja rakkaat ihmiset, mitä muuta ihminen kaipaa? En kestäisi ajatusta että pitäisi viettää esim vuosi jossain toisessa maassa. Kuka sitten ihastelee kaikkea mitä maasta nousee keväällä, ja kolaisi lumet poluilta ja tuskastelisi juolavehnän paljoutta?
Paljon vielä on tehtävää, mutta eihän ihminen pärjää ilman pientä puuhastelua. Tulisin varmasti kaupungissa sairaaksi...

arleena kirjoitti...

Näyttää ihanan "villin" luomavalta pihasi. Pergola on just sopiva puiden lomaan, siinä kiertävät varmaan kohta köynnökset.

Inkivääri kirjoitti...

Voi kuinka kaunis tuo kerrottu kurjenpolvi - et siis muista oletko hankkinut vai olisiko issekseen muuntunut? Pergolasi näyttää tosiaan siltä kuin olisi aina ollut, siitä tulee varmaan suosikki oleskelupaikka:)

Barbara kirjoitti...

What a beautiful blue geranium you have!I never saw before a double sort! What is its name please?
Greetings from Switzerland,
Barbara

Anonyymi kirjoitti...

Kivaa tämä ihmisten erilaisuus. Minä olen aina jossain vaiheessa halunnut pois sieltä, missä kulloinkin olen asunut. Vaikka puutarhan olen kyllä joka paikkaan rakentanut ja sitä rakkaudella hoitanut. Mutta aikansa kutakin, nyt asun Belgiassa ja kukkii se puutarha täälläkin.